Το γκρέμισμα των συκοφαντιών κατά του Γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινού - ΜΕΡΟΣ 2ο
Ένα διάτρητο σκεπτικό

Εννοείται, ότι δεν θα σταματήσουμε εδώ…
Διότι, στο άρθρο του κ. Βαξεβάνη, γίνεται αναφορά και σε μια «χειρόγραφη επιστολή» (αυτή που ήταν «κρυμμένη» από το 1981…) που είχε σταλεί «στη μικρή Μαρία» υποτίθεται από τον Γέροντα Ιωσήφ.
Και ο δημοσιογράφος αναπτύσσει ένα απίστευτο σενάριο:
«…σε ηλικία 12 ετών, είχε πέσει στα χέρια του Ιωσήφ [σ.σ. η Μαρία]. Οι γονείς της θεωρούσαν ασφαλές και αρκετά ιερό ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΝ σε έναν άγιο άνθρωπο όπως ο Ιωσήφ».
Εδώ να αναρωτηθούμε φυσικά, για ποιο λόγο «παρέδωσαν» οι γονείς την «Μαρία». Για να γίνει μοναχή ίσως;
Τέλος πάντων, αυτό δεν μας το λέει ο κ. Βαξεβάνης. Πάντως, ότι την παρέδωσαν, «ΤΗΝ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ». Αυτό είναι «βέβαιο»…
Και ενώ λοιπόν «ΤΗΝ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ», και προφανώς ο Γέροντας είχε άμεση και εύκολη πρόσβαση σε αυτή, εκείνος ξαφνικά, της …στέλνει ΓΡΑΜΜΑ! Δηλαδή, στέλνει γράμμα σε κάποια που του …παρέδωσαν!
Εμείς, εκτός από τα έγγραφα που παρουσιάζουμε, μελετούμε το κείμενο που ο ΙΔΙΟΣ ο κ. Βαξεβάνης έγραψε. Εκείνος μας μιλάει για «χειρόγραφη επιστολή που είχε ΣΤΕΙΛΕΙ ο Ιωσήφ στη μικρή Μαρία»!
Κ. Βαξεβάνη: αν την ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ, δεν μπορεί να της έστειλε γράμμα, αφού προφανώς είχε άμεση πρόσβαση στο παιδί όποτε ήθελε. Αν τελικά ΔΕΝ την παρέδωσαν αλλά έγινε κάτι άλλο, έχετε ευθύνη, επειδή χρησιμοποιείτε διατυπώσεις παραπλανητικές, οι οποίες οδηγούν τον αναγνώστη σε δυσμενή κρίση κατά του Γέροντα.

Ας υποθέσουμε όμως και πάλι, ότι τέλος πάντων, ο όρος την ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ήταν «ατυχής» εκ μέρους του κ. Βαξεβάνη και εννοούσε είτε ότι έμενε σπίτι της η «Μαρία», αλλά την έβλεπε ο Γέροντας τακτικά, είτε ότι είχε εγκατασταθεί στο γυναικείο μοναστήρι που εκείνος είχε ιδρύσει.
Εδώ όμως, το πρόβλημα μεγαλώνει. Διότι δεν συκοφαντούν απλά τον Γέροντα για ηθικές παρεκτροπές, αλλά τον συκοφαντούν και ως …μειωμένης αντίληψης!
Διότι ποιος νοήμων άνθρωπος θα ΕΣΤΕΛΝΕ επιστολή σε ένα 12χρονο παιδάκι με οικογένεια, ή ποιος θα έστελνε επιστολή με ταχυδρόμο ή διαμέσου τρίτου, το οποίο θα περιείχε (κατά τον κ. Βαξεβάνη) το «απαύγασμα αηδιαστικής παιδοφιλίας»;!!!
Ποιος σοβαρός άνθρωπος θα μπορούσε να δεχτεί τέτοιες ΑΝΟΗΣΙΕΣ, απίθανου μεγέθους κ. Βαξεβάνη; Εσάς δεν σας κίνησε την περιέργεια το γεγονός αυτό;
Και συνεχίζουμε:
Η επιστολή, υποτίθεται, γράφει προς τη «Μαρία»: «Πρόσεχε μη σου ξεφύγει το μυστικό»!

Παρά ταύτα, στέλνει το γράμμα στο 12χρονο, με περιεχόμενο «αηδιαστικής παιδοφιλίας», της γράφει ανοήτως «πρόσεχε μη σου ξεφύγει το μυστικό» (με αποτέλεσμα αν διαβάσει κάποιος άσχετος την επιστολή να καταλάβει ΑΜΕΣΩΣ ότι «εκείνος και η Μαρία κρύβουν κάποιο μυστικό»!), και δεν σκέφτεται καν την περίπτωση, να πέσει η επιστολή στα χέρια τρίτων:
- Είτε στα χέρια των γονιών της, οι οποίοι θα ρωτήσουν: «Μαρία μου, τι χαρτί είναι αυτό που κρατάς;» ή «Μαρία μου, ποιος κύριος σου έστειλε αυτό το γράμμα» που έχει περιεχόμενο το «απαύγασμα της ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΟΦΙΛΙΑΣ;».
- Είτε, αν πήγε η επιστολή στο μοναστήρι με τα ….ΕΛΤΑ, να το διάβασε το πρόσωπο που το παρέλαβε από τον ταχυδρόμο, πριν το πάει στη μικρή «Μαρία».
 
- Είτε αν της το πήγε κάποιος «μεσάζων», να το διαβάσει αυτός.
- Είτε, το πιο εύκολο, το παιδί να ξεχάσει το γράμμα στο δωμάτιό του ή να το «πιάσουν» την ώρα που το διαβάζει ή και να του πέσει, και έτσι να έρθει από τύχη στα χέρια κάποιου τρίτου ή ακόμα και να πει το παιδάκι αφελώς: «κοιτάξτε τι μου έστειλε ο καλός αυτός κύριος»!
Αυτές οι σκέψεις πηγάζουν από το κείμενο του κ. Βαξεβάνη. Εμείς απλώς διαβάζουμε το ΔΙΚΟ του άρθρο. Και φυσικά σκεφτόμαστε πως είναι δυνατόν:
να στείλει κάποιος ιδιόχειρη επιστολή σ’ ένα 12χρονο παιδάκι, (χωρίς να έχει ιδιαίτερο λόγο να κάνει κάτι τέτοιο αφού το συναντούσε διαρκώς), και μάλιστα, μια επιστολή φορτωμένη με ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ για τον ίδιο περιεχόμενο «αηδιαστικής παιδοφιλίας», η οποία επιστολή από τη μία ομολογεί γνώση του ΚΙΝΔΥΝΟΥ και γράφει μέσα «ΠΡΟΣΕΧΕ ΜΗ ΣΟΥ ΞΕΦΥΓΕΙ ΤΟ …ΜΥΣΤΙΚΟ», το οποίο ΜΥΣΤΙΚΟ όμως, το φανερώνει ο ίδιος μέσα, φαρδιά-πλατιά…
Μα αυτό δεν είναι επιστολή κ. Βαξεβάνη…
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ …«ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 1599», με υπογραφή και σφραγίδα: «γεια σας, είμαι παιδόφιλος, ελάτε να με συλλάβετε»!
Δηλαδή, όλο αυτό το σενάριο, έτσι όπως προκύπτει από το άρθρο του κ. Βαξεβάνη, αφορά μάλλον αναγνώστες εγκεφαλικά νεκρούς και μάλιστα χωρίς δυνατότητα ανάνηψης…

Ποιος μπορεί να πιστέψει όλα αυτά, και ποιος δεν κατανοεί απόλυτα την απόφαση της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου (όπου ανήκε δικαιοδοσιακά ο γέροντας Ιωσήφ ως αγιορείτης μοναχός), η οποία εξετάζοντας όσα προέκυψαν από τη Σύνοδο της Κύπρου, απεφάνθη ότι «ουδόλως ευσταθούν αι εναντίον αυτού εκτοξευθείσαι κατηγορίαι»;
Κλείνοντας, θα αναφέρουμε κάτι ακόμη:
Την μαρτυρία για τον Γέροντα Ιωσήφ, του ίδιου του Οικουμενικού Πατριάρχη. Αναφερόμαστε στην προσωπική επιστολή την οποία έστειλε στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου, και ήδη μιλήσαμε γι’ αυτήν[14].
Η επιστολή αυτή δεν αναφερόταν μόνο στις τηλεοπτικές εμφανίσεις του Πάφου ή στην αντικανονικότητα της συνοδικής απόφασης. Ανέφερε επίσης το εξαιρετικής σπουδαιότητας τεκμήριο, ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης προσωπικά γνωρίζει και εκτιμά τον ενάρετο ογδοντάχρονο Γέροντα Ιωσήφ, ο οποίος συγκαταλέγεται «κατά πάγκοινον ομολογίαν μεταξύ των οσίων μορφών του Αγίου Όρους»!
Για έναν οποιονδήποτε Ορθόδοξο, η μαρτυρία αυτή είναι καταλυτική επειδή την εκφράζει ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
Όμως, σημαίνει και κάτι περισσότερο για την υπόθεσή μας:
Η βαρύτητά της επιστολής αυξάνεται από το γεγονός ότι ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν θα έφτανε ποτέ στο σημείο να διατυπώσει σε επίσημη επιστολή του τέτοιες κρίσεις, αν δεν είχε ΚΑΙ ελέγξει την περίπτωση του Γέροντα, αλλά ΚΑΙ μελετήσει την σαθρότητα της υπόθεσης, ώστε να είναι βέβαιος για τα όσα γράφει. Στην αντίθετη περίπτωση, ένα νέο κύμα μαρτύρων, μια φωτογραφία ή ένα βίντεο, θα μπορούσε να αποβεί ιδιαίτερα επώδυνο για το κύρος του Οικουμενικού Πατριάρχη.
Και όποιος τη διαβάσει, θα δει ότι δεν πρόκειται για μια τυπική δήλωση με ελιγμούς και διφορούμενες εκφράσεις, αλλά για μια ζεστή μαρτυρία, ειλικρινή και ολόψυχη. Όπως όμως γίνεται κατανοητό, ένα τέτοιο περιεχόμενο στην ουσία εκφράζει αμφισβήτηση και για τον Πάφου και για τις υποτιθέμενες ‘’μαρτυρίες’’ του.
Και θυμίζουμε το παράδοξο:
Η Σύνοδος της Κύπρου να προχωρά σε απόφαση, χωρίς καν να απαντήσει, χωρίς καν να αναφερθεί στην επίσημη ανακοίνωση της σ’ ένα μοναδικού κύρους γράμμα, με αποστολέα τον ΙΔΙΟ τον Οικουμενικό Πατριάρχη!
Και φυσικά, εξίσου σημαντική είναι η προαναφερθείσα ομόφωνη δήλωση της Ιεράς Κοινότητας όλων των Μονών του Αγίου Όρους, η οποία επιβεβαιώνει την πεποίθησή της ότι ο Γέροντας Ιωσήφ είναι ένας από τους επιφανείς αγιορείτες μοναχούς, ένας επίλεκτος πνευματικός καθοδηγητής του «σύγχρονου μοναχικού τάγματος», «ένα κόσμημα εν τω αγιορειτικώ στρεώματι».
Δίπλα σε αυτές φυσικά, και πολλές άλλες επιστολές-μαρτυρίες υπέρ του Γέροντα Ιωσήφ, από ξεχωριστές Μονές όπως της Μονής Διονυσίου[15] η οποία αναφέρεται ευθέως σε συκοφαντίες, αλλά και από δεκάδες άλλες Μητροπόλεις, Μονές και Σκήτες, όπως και από σπουδαίες μορφές της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως ο Γέροντας Εφραίμ ο Κατουνακιώτης.
 
Ο κ. Βαξεβάνης όχι μόνο δεν αναφέρθηκε σε όλα αυτά, αλλά δεν πήρε θέση σε κανένα από τα ερωτηματικά που μας απασχόλησαν:
1. Παρά το γεγονός ότι «σε εφημερίδες της Κύπρου» υπήρξαν «υπονοούμενα για ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ», και παρά το γεγονός ότι ο κ. Βαξεβάνης αποδέχεται ως γεγονός την ύπαρξη ανέντιμων κληρικών, εντούτοις καμία αναφορά σε πιθανότητα παρουσίασης ψευδομαρτύρων και ψεύτικων στοιχείων από μέρους του Πάφου ώστε να ξεγελαστεί η Σύνοδος δεν κάνει ο κ. Βαξεβάνης. Η μία πλευρά δηλ., πάντα «αναληθής», η άλλη πλευρά, πάντα «αληθής»…
2. Παρά το γεγονός ότι ο Πάφου φαινόταν να έχει κίνητρο να προβεί σε συκοφαντίες, αυτό δεν επισημαίνεται, ούτε όμως και η εμμονή του να παρουσιάζεται στα ΜΜΕ δημιουργώντας «κλίμα».
3. Παρά το γεγονός ότι ο Πατριάρχης στέλνει επιστολή όπου επισημαίνει πρόβλημα νομιμότητας/Κανονικότητας, αλλά και δίνει μαρτυρία υπέρ του Γέροντα, η ανακοίνωση της Συνόδου στην Κύπρο δεν αναφέρει τίποτα σχετικά και αυτό δεν το εντοπίζει ο κ. Βαξεβάνης.
4. Ακόμη περισσότερο, η ανακοίνωση της Συνόδου στην Κύπρο δεν λέει ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ για τη στήριξη της Ορθοδοξίας ολάκερης προς το πρόσωπο του Γέροντα και ούτε σε αυτό αναφέρεται ο κ. Βαξεβάνης.
5. Παρά το γεγονός ότι η Σύνοδος Κύπρου ΟΜΟΛΟΓΕΙ «αναρμοδιότητα», ο κ. Βαξεβάνης: όχι μόνο δεν επισημαίνει στους αναγνώστες ότι η Σύνοδος αυτή ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να αποφασίσει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΝΟΧΗ, αλλά επιπλέον, αφήνει έντεχνα να εννοηθεί ότι το μόνο που δεν μπορεί να κάνει η Σύνοδος, είναι να τον …τιμωρήσει!
 
6. Δεν επισημαίνεται από τον κ. Βαξεβάνη η καταγγελία ότι δεν επιδίδεται κατηγορητήριο στον Γέροντα Ιωσήφ.
7. Δεν επισημαίνεται από τον κ. Βαξεβάνη η καταγγελία ότι δεν καλείται ο Γέροντας να παραστεί στη Σύνοδο.
8. Δεν επισημαίνεται από τον κ. Βαξεβάνη η καταγγελία ότι ο κατήγορος του Γέροντα συμμετέχει και ως δικαστής του στη Σύνοδο.
9. Δεν επισημαίνεται από τον κ. Βαξεβάνη η καταγγελία ότι δεν έγινε αντεξέταση της μάρτυρος, η οποία ήταν μία, ενώ από τους Κανόνες απαιτούνται δύο για την στήριξη της κατηγορίας.
10. Αναφέρεται στο άρθρο από τον κ. Βαξεβάνη ότι αγιορείτες κατηγόρησαν για κώλυμα ιεροσύνης τον Γέροντα, το οποίο όμως έρχεται σε αντίθεση με το γεγονός ότι οι αγιορείτες αποστέλλουν ομόφωνα, επίσημη μαρτυρία εμπιστοσύνης στο ήθος του.
11. Δεν επισημαίνει ο κ. Βαξεβάνης το ποιόν του Πάφου ο οποίος επανέρχεται μετά από 17 χρόνια σε μια υπόθεση που Ο ΙΔΙΟΣ είχε εξαφανίσει, και την οποία ξεθάβει προκειμένου να υπηρετήσει τα συμφέροντά του.
12. Δεν επισημαίνει ο κ. Βαξεβάνης τη «σύμπτωση» ότι η 29χρονη δεν προώθησε την υπόθεσή της επί 17 χρόνια, αλλά εμφανίστηκε ακριβώς όταν τη χρειαζόταν ο Πάφου, στηρίζοντας αυτόν που έθαψε την περίπτωσή της το 1981!
13. Δεν επισημαίνει ο κ. Βαξεβάνης το παράδοξο ότι κάποιος ΣΤΕΛΝΕΙ «ιδιόχειρη επιστολή» σε παιδί το οποίο βλέπει συνέχεια.
14. Δεν επισημαίνει ο κ. Βαξεβάνης το παράδοξο, να στέλνεται επιστολή-αυτοκτονία, με ξεκάθαρα καταδικαστικό για τον αποστολέα περιεχόμενο, σε παιδάκι 12 χρόνων.
15. Δεν παρουσιάζει ο κ. Βαξεβάνης σημαντικά έγγραφα της υπόθεσης, το σπουδαιότερο από τα οποία δικαιώνει οριστικά το Γέροντα, και απορρίπτει τις καταγγελίες της Συνόδου της Κύπρου: «επί τη αναγνώσει επί Συνόδου γράμματος του Μακ. Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσοστόμου, σχετικώς προς την περίπτωσιν του εκ των αδελφών της εν Αγίω Όρει Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου Γέροντος Ιωσήφ κρίνεται ότι ουδόλως ευσταθούν αι εναντίον αυτού εκτοξευθείσαι κατηγορίαι».
 
Άρα:
- Δείξαμε με σαφήνεια ότι ο Γέροντας όχι μόνο έχει δικαιωθεί οριστικά, αλλά επιπλέον, ουδέποτε καταδικάστηκε ως ένοχος, αφού η Σύνοδος που τον «δίκασε» όχι μόνο δεν είχε δικαίωμα ούτε καν αυτό να κάνει, αλλά επιπλέον, το έπραξε μέσα σε ένα πλήθος ενεργειών αντίθετων προς τους Ιερούς Κανόνες.
- Δείξαμε με σαφήνεια ότι ο κ. Βαξεβάνης δημιούργησε για τον Γέροντα ένα μονόπλευρο ρεπορτάζ, έχοντας διαλέξει από πριν πλευρά, αποκρύπτοντας είτε σκόπιμα είτε από αδεξιότητα και ανεπάρκεια, βασικά στοιχεία της υπόθεσης.
- Δείξαμε με σαφήνεια ότι ο εγωισμός, η έπαρση και η βιασύνη, είναι κακοί σύμβουλοι, και κάποιοι πλέον, θα γεμίσουν το διαδίκτυο με δικαιολογίες… Ό,τι κι αν πουν όμως για να δικαιολογήσουν τον πληγωμένο εγωκεντρισμό τους και για να δικαιολογηθούν στους οπαδούς τους, η ΑΠΟΚΡΥΨΗ από μέρους τους της απόφασης της 6ης Ιουνίου 1999, δίνει ένα οριστικό τέλος σε όλα. Τα λάθη τους ήταν πολλά και ανεπίτρεπτα.
Επίλογος

Τώρα πλέον, ο απόηχος των θλιβερών γεγονότων του απώτερου αλλά και πρόσφατου παρελθόντος, που βασάνισαν και πλήγωσαν τον Γέροντα, μοιάζει σαν ένας κακόγουστος εφιάλτης. Έτσι όμως είναι οι θλίψεις και τα πάθη, ο πόνος και η μνήμη των οποίων απαλύνεται με τον ερχομό της Ανάστασης.
Ας συνεχίσουμε να κοιτάμε το γλυκό πρόσωπο του Γέροντα, γεμίζοντας ελπίδα για τη μέλλουσα χαρά που περιμένει ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΙ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ (Μάρκ. 8,34),  ακόμη κι εκείνους που φορτώθηκαν το ολίσθημα της συκοφαντίας: «Κύριε, πόσες φορές θα σφάλει σ’ εμένα ο αδερφός μου και θα τον συγχωρήσω; Ως εφτά φορές;» Του λέει ο Ιησούς: «Δε σου λέω ως εφτά, αλλά ως ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΦΟΡΕΣ ΕΦΤΑ» (Ματθ. 18,21-22).
Σημειώσεις
[1] Βλ. επιστολή του «Κων/πόλεως Βαρθολομαίου» της 29ης Δεκεμβρίου 1998.
[2] Βλ. http://vatopaidi.wordpress.com/2009/07/05/γιατί-το-χαμόγελο-του-γέροντος-ιωσήφ/
και: http://vatopaidi.wordpress.com/2009/07/25/το-χαμόγελο-του-μακαριστού-γέροντος-ι/#more-12081.
[3] Βλ.: «Απόσπασμα του κατά την συνεδρίαν της Αγίας και Ιεράς Συνόδου της 6ης Ιουνίου 1999 Διοικητικού Πρακτικού […] Εν τοις Πατριαρχείοις, τη 10η Ιουνίου 1999, [υπογραφή] ο Αρχιγραμματεύων της Αγίας και Ιεράς Συνόδου».
[4] Βλ. «Ανακοινωθέν» που εξέδωσε το Γραφείο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου στις 29 Δεκεμβρίου 1998.
[5] Βλ. «Ανακοινωθέν» που εξέδωσε το Γραφείο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου στις 29 Δεκεμβρίου 1998.
[6] Βλ. επιστολή του «Κων/πόλεως Βαρθολομαίου» της 29ης Δεκεμβρίου 1998.
[7] Βλ. το έγγραφο της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους Άθω της 18ης Δεκεμβρίου 1998 με αρ. πρωτ. Φ.2/5β/2044.
[8] Βλ. εφημερίδα «Βορεινή», στο Υπόμνημα Παροχής Εξηγήσεων που κατέθεσε ο Γέροντας Ιωσήφ στις 5 Μαρτίου 2009, δηλαδή 4 μήνες πριν κοιμηθεί, κατόπιν παραγγελιών του Προϊσταμένου της  Εισαγγελίας Εφετών Αθηνών  (http://www.voreini.gr/?p=1879).
[9] Βλ. το έγγραφο της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους Άθω της 18ης Δεκεμβρίου 1998 με αρ. πρωτ. Φ.2/5β/2044.
[10] William E. Prendergast, «Treating Sex Offenders», 2nd Ed., The Haworth Press, Νew Υork: USA 2003, σελ. 188 (Βλ. πίνακα #12.1, αριστερή στήλη).
[11] William E. Prendergast, «Treating Sex Offenders», 2nd Ed., The Haworth Press, Νew Υork: USA 2003, σελ. 189: «They have never had an adult or peer sexual experience and do not want one since they are convinced that they have found the best sexual world of all. They are terrified of sex with a peer adult since they negatively perceive themselves as inferior in all areas when compared with their peer group».
[12] Λήμμα: «Pedophilia», στο «Encyclopedia of Murder and Violent Crime» (editor: Eric Hickey), SAGE Publications, London 2003, σελ. 350: «What follows is a description of the criteria established by the American Psychiatric Association. Pedophilia, which is also a paraphilia, may be defined as recurrent, intense, sexually arousing fantasies about or engages in sexual behavior involving a prepubescent child or children, generally the age of 13 years or younger».
[13] Χατζηφώτης Μ.Ι., «Βυζάντιο και Εκκλησία, Η απομυθοποίηση και η Ιστορική Αλήθεια», 2η έκδ., Αποστολική Διακονία, Αθήνα 1989, σελ. 85-86.
[14] Βλ. επιστολή του «Κων/πόλεως Βαρθολομαίου» της 29ης Δεκεμβρίου 1998.
[15] Βλ. επιστολή της Ιεράς Κοινοβιακής Μονής Αγίου Διονυσίου στις 16 Δεκεμβρίου 1998, με αρ. πρωτ. 140.
 
 

 

[ Πίσω ]
Κοινοποίηση