Στον Χριστιανικό κόσμο η Aνάσταση του Ιησού Χριστού έχει πρωτεύοντα ρόλο και μέγιστη σημασία. Όπως γνωρίζουμε, ο ίδιος ο Χριστός έλεγε στους μαθητές Του ότι θα με θανατώσουν, αλλά εγώ την τρίτη ημέρα θ’ αναστηθώ. Αν λοιπόν δεν αναστήθηκε, τότε εψεύδετο και ξεγέλασε τον λαό. Κι αν είπε ένα ψέμα, γιατί να μην είπε και άλλα πολλά ψέματα για να δημιουργήσει μία νέα θρησκεία; Κατανοείτε λοιπόν πόσο σημαντικό θέμα είναι η Ανάσταση του Ιησού για την πίστη μας; Είναι ο θεμέλιος λίθος. Στο γεγονός της Αναστάσεως ακριβώς στηρίζεται και η Θεότητα του Ιησού Χριστού. Διαφορετικά, ποια η διαφορά Του με τους άλλους ιδρυτές θρησκειών; Κανένας από τους άλλους ιδρυτές θρησκευμάτων δεν κήρυξε για τον εαυτό του, ότι είναι το Φως, η Ζωή, η Ανάσταση, η Οδός, η Αλήθεια, η Πύλη, η Αιώνια Ζωή. Κανείς δεν είπε ότι όποιος είδε το πρόσωπό του, είδε και τον Πατέρα Θεό. Μόνο ο Ιησούς Χριστός μίλησε τοιουτοτρόπως περί του εαυτού Του. Μέσα από τους λόγους Του αυτούς και με τα θαυμαστά σημεία που επιτελούσε, τόνιζε την Θεότητα Του. Κάτι που, επαναλαμβάνουμε, δεν το έκανε ούτε ο Βούδας, ούτε ο Κομφούκιος, ούτε ο Μωάμεθ. Κανένας δεν απέδωσε στον εαυτό του ότι είναι ο Θεός.
Εφόσον λοιπόν το έκανε ο Ιησούς Χριστός, δύο πράγματα μπορεί να ισχύουν: Ή ήταν “τρελός” και έλεγε ασύστολα ψεύδη ή μας είπε την αλήθεια. Γι’ αυτό και η Ανάστασή Του αποτελεί σκάνδαλο για τους απίστους, για μας όμως τον θεμέλιο λίθο της πίστεώς μας. Αυτό μαρτυρούμε βροντοφωνώντας «Χριστός ανέστη – Αληθώς ανέστη».
Το πρώτο Ευαγγέλιο που ακούμε την Κυριακή του Πάσχα αφηγείται την Ανάσταση του Ιησού και την εμφάνισή Του στους μαθητές Του. Την επόμενη Κυριακή ακολουθεί η εμφάνισή Του στον Απόστολο Θωμά. Οι άγιοι Πατέρες θέτουν με μία λογική σειρά τα Ευαγγελικά και τα Αποστολικά κείμενα των Κυριακών, διότι θέλουν να στείλουν προς τον λαό του Θεού κάποια διδακτικά μηνύματα. Ποιά είναι αυτά; Πρώτον, ότι για να σωθεί ο άνθρωπος πρέπει να πιστέψει στην Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Αν είναι δύσπιστος σαν τον Απόστολο Θωμά, θα κινδυνεύσει η σωτηρία του.
Κατόπιν διδαχθήκαμε ότι το μήνυμα της Αναστάσεως πρέπει να διαδοθεί σε ολόκληρη την οικουμένη, όπως το διέδοσαν οι Μυροφόρες, διότι σ’ αυτό ακριβώς βασίζεται η σωτηρία μας. Σήμερα μας μεταδίδεται το μήνυμα ότι μία κοινωνία που δεν αποδέχθηκε την Ανάσταση του Ιησού Χριστού, θα είναι παράλυτη, όπως παράλυτος ήταν ο άνθρωπος τόσο της Ευαγγελικής, όσο και της Αποστολικής περικοπής που ακούσαμε στους Ιερούς Ναούς μας. Μία παράλυτη κοινωνία, δεν θα κατανοήσει ποτέ ποιος είναι και τι είναι ο Θεός. Δεν θα γνωρίσει ποτέ τις Αλήθειες που γνώρισε η Σαμαρείτιδα. Αντιθέτως, η παράλυτη κοινωνία θα βυθίζεται συνεχώς στα πάθη της σαρκός όπως είχε βυθιστεί και η Σαμαρείτιδα, για την οποία θα ακούσουμε την επόμενη Κυριακή και την οποία σώζει μόνον ο Ιησούς Χριστός.
Μία κοινωνία που δεν πιστεύει στον Αναστημένο Ιησού Χριστό και δεν ομολογεί την αλήθεια της Αναστάσεως, θα είναι όχι μόνο παράλυτη και βυθισμένη στα πάθη της σαρκός, αλλά θα είναι και τυφλή. Γι’ αυτό και ακολουθεί το Ευαγγέλιο της Κυριακής του τυφλού. Ακολουθεί η Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, οι οποίοι είναι 318 στον αριθμό. Αθροίζοντας τα νούμερα θα διαπιστώσουμε ότι βγαίνει ο αριθμός των 12 Αποστόλων. Διαχρονικά η Ορθόδοξη Εκκλησία μας διά των αγίων της μας τονίζει, ότι οι άγιοι 318 Θεοφόροι Πατέρες διδάσκουν την ίδια διδασκαλία που δίδασκαν και οι 12 Απόστολοι. Σε τι επικεντρώνεται αυτή η διδασκαλία; Στη βεβαιότητα ότι ο αναστάς Ιησούς Χριστός είναι η αιώνια ζωή και ο αληθινός Θεός. Όποιος δεν αποδεχθεί αυτή την αλήθεια, δεν σώζεται. Όποιοι άνθρωποι δεν αποδέχονται αυτές τις αλήθειες των 12 Αποστόλων, που τις είδαν με τα μάτια τους, τις άκουσαν με τα αυτιά τους και τις διέδωσαν με τον λόγο και το μαρτύριό τους σε ολόκληρη την τότε γνωστή οικουμένη, αυτοί οι αρνητές θα δημιουργούν κοινωνίες παράλυτες, βυθισμένες στα πάθη της σαρκός και τυφλές. Τουναντίον, όσοι αποδεχθούν, όπως διδάσκουν οι 318 Θεοφόροι Πατέρες, τις αλήθειες των 12 Αποστόλων, σε αυτούς θα κατέλθει το Άγιο Πνεύμα, όπως ακριβώς συνέβη κατά την Κυριακή της Πεντηκοστής που ακολουθεί. Και όσοι έλαβαν το Άγιο Πνεύμα, αυτοί θα οδηγηθούν στην αγιότητα, όπως συμβαίνει με τους αγίους όλων των εποχών που εορτάζουν την επόμενη Κυριακή, των Αγίων Πάντων. Έτσι διαπιστώσαμε, αδελφοί μου, ότι οι άγιοί μας έθεσαν με λογική πνευματική σειρά τα Ευαγγέλια των Κυριακών που ακολουθούν από την Ανάσταση του Ιησού Χριστού έως και την Κυριακή των Αγίων Πάντων.
Σήμερα όπως αναφέραμε, η Ευαγγελική και η Αποστολική περικοπή ομιλούν για δύο παράλυτους. Έναν εθεράπευσε ο Ιησούς και έναν ο Απόστολος Πέτρος εν ονόματι του Ιησού Χριστού. Αναστήθηκαν και οι δύο από το κρεβάτι του πόνου και της παραλυσίας. Επίσης η Αποστολική περικοπή μάς αναφέρει και την Ανάσταση της ελεήμονος Ταβιθάς, η οποία έγινε από τον Απόστολο Πέτρο ενώπιον πλήθους ανθρώπων που έκλαιγαν για τον θάνατό της.
Αν ο Απόστολος Πέτρος ανέστησε μία γυναίκα μπροστά σε πλήθος μαρτύρων στο όνομα του Ιησού Χριστού, τότε ποιος είναι εκείνος ή εκείνοι που θα τολμήσουν να αρνηθούν την Ανάσταση του ίδιου του Χριστού, για να πλήξουν την Ορθόδοξη πίστη μας και την Εκκλησία Του; Κανείς λογικός και σώφρων δεν θα το τολμήσει. Γι’ αυτό εμείς αδελφοί μου, πιστεύοντες στον αναστάντα Ιησού Χριστό, αναστηθήκαμε από την πνευματική παραλυσία της ψυχής και του σώματός μας. Έτσι, γεμάτοι χαρά αναφωνούμε με όλη την δύναμή μας το αληθώς ανέστη ο Κύριός μας. Αμήν. |