Συνέντευξη Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη στο Πατρινόραμα.

Συνέντευξη στον Παναγιώτη Ρηγόπουλο

Στις αρχές του 2000, οι «Παπαροκάδες» ξεσήκωναν τη νεολαία με τα ελληνορθόδοξα τραγούδια τους και οι δίσκοι τους γίνονταν «χρυσοί» σε πωλήσεις! Σήμερα, το κανάλι «Γέρων Νεκτάριος» στο You Tube είναι με περισσότερους από 150.000 συνδρομητές, το μεγαλύτερο θρησκευτικό Ορθόδοξο κανάλι στον κόσμο! Παράλληλα, μέσω face book, Instagram και blog, έχει δημιουργηθεί ένα διαδικτυακό «κατηχητικό», με εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους κάθε ηλικίας! Πίσω από όλα αυτά, βρίσκεται ένας διαπρύσιος κήρυκας και ακαταπόνητος σκαπανέας της Ορθοδοξίας: Ο Γέρων Νεκτάριος Μουλατσιώτης, ηγούμενος της Ι. Μονής Αγίων Αυγουστίνου & Σεραφείμ του Σαρώφ στο Τρίκορφο Φωκίδος. Πνεύμα ανήσυχο και διορατικό, αλλά και προσωπικότητα δυναμική και ρηξικέλευθη, βρίσκει συνεχώς νέους διαύλους με τη νεολαία, που τον λατρεύει. Τον συναντήσαμε στο ειδυλλιακό και συνάμα μυσταγωγικό μοναστήρι, που αποτελεί κυψέλη δημιουργίας χιλιάδων νέων. Υπήρξε για μία ακόμα φορά αποκαλυπτικός και χειμαρρώδης...


• Τελικά είναι αλήθεια, ότι οι «Παπαροκάδες» που δημιουργήσατε, είχαν τη συγκατάθεση του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου;

«Ποτέ δεν το έχω πει και το αποκαλύπτω τώρα: Όχι μόνο είχε τη συγκατάθεση του, αλλά ήταν επιθυμία του μακαριστού Χριστοδούλου και ήταν
εκείνος, που μπροστά στον Μητροπολίτη Βρεσθένης κ.κ. Θεόκλητο, μάς παρακάλεσε και εμείς αποδεχθήκαμε την πρόσκλησή του, να δημιουργήσουμε τους «Παπαροκάδες»!

Ήταν η εποχή του Χριστόδουλου, που μίλαγε πάρα πολύ για τη νέα τάξη πραγμάτων, για την παγκοσμιοποίηση, την πατρίδα και την ελευθερία. Με φώναξε λοιπόν στην Αρχιεπισκοπή για να κάνουμε αυτό το εγχείρημα τότε. Δηλαδή να μπορέσουμε να πλησιάσουμε με έναν νέο τρόπο τη νεολαία. Και αυτό, γιατί ο Χριστόδουλος γνώριζε ότι στις κατασκηνώσεις μας τραγουδούσαμε με τα παιδιά αυτές τις συνθέσεις. Έτσι τα τραγούδια εκείνα γνώρισαν τη γνωστή μεγάλη απήχηση.»

 

• Σήμερα όμως, στρέφεστε στο διαδίκτυο. Έχετε αποκτήσει εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους και θεατές!

«Πρέπει να σας αποκαλύψω, ότι κάποιοι μου ζήτησαν να σχηματίσω ξανά τους «Παπαροκάδες», αλλά …ξαναζεσταμένο φαγητό δεν έχει νοστιμάδα. Και έτσι το απέρριψα! Οι εποχές που ζούμε είναι δύσκολες. Σήμερα οι νέοι μας δεν ασχολούνται με τίποτα άλλο, παρά μόνο με το ίντερνετ! Εδώ στο μοναστήρι, όπου φιλοξενούμε εκατοντάδες νέους, διαπιστώνουμε ότι παρά το γεγονός ότι έχουμε δεκάδες δραστηριότητες για να απασχοληθούν, αυτοί κάθονται μπροστά στο κινητό τους τηλέφωνο και στέλνουν μηνύματα στον απέναντι ή επικοινωνούν με άλλους εκτός. Που σημαίνει, ότι τα παιδιά έχουν αποχαυνωθεί από το ίντερνετ! Πλέον οι επιστήμονες δημιούργησαν έναν νέο κλάδο, τον «ιντερνετισμό», όπως για παράδειγμα είναι ο αλκοολισμός. Έχει γίνει τέτοιο το πάθος κάποιων, ώστε χρειάζονται τη βοήθεια ιατρών για να ξεκολλήσουν από το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν κι εμείς, χρησιμοποιήσαμε το Instagram, το facebook, το youtube, όπου μέσα από εκεί έχουμε εκατοντάδες χιλιάδες φίλους που μας
παρακολουθούν! Ήδη πρέπει να σας πω, ότι το κανάλι μας «Γέρων Νεκτάριος» είναι το μεγαλύτερο θρησκευτικό Ορθόδοξο κανάλι στον κόσμο!
Έχει περίπου 150.000 συνδρομητές, που μας παρακολουθούν καθημερινά! Μάλιστα οι χρήστες που μας ακολουθούν είναι κατά 60%, ηλικίας 13-45
ετών!»

• Άρα, βρήκατε έναν νέο τρόπο προσέγγισης των νέων…

«Αυτή ήταν η επιδίωξή μας, να κηρύττουμε το Λόγο του Θεού στις καρδιές των νέων. Και συνέχεια ψάχνουμε νέους τρόπους για να φθάσουμε κοντά
τους. Όπως ακριβώς πράττει και η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία. Είναι ένας τρόπος προσεγγίσεως των νέων, αλλά κατηχήσεως και των μεγάλων. Διότι υπάρχει μεγάλη μερίδα ανθρώπων, που είναι ακατήχητοι, εξ ου και σε πολλά θέματα δημιουργείται σύγχυση.»


• Τελικά δικαιώθηκε ο μακαριστός Χριστόδουλος, που με τον διορατικό του λόγο μίλαγε για την παγκοσμιοποίηση και τον περιορισμό της ελευθερίας του ανθρώπου;

«Θα μου επιτρέψετε να σας πω, ότι ο λόγος του Χριστόδουλου δεν ήταν διορατικός. Όπως δεν είναι και ο δικός μου. Γιατί αν δείτε, πριν τον Χριστόδουλο και εγώ τα έλεγα. Αλλά και ο Χριστόδουλος τα έλεγε και από την εποχή που ήταν Μητροπολίτης Βόλου. Όσοι μελετούσαμε και βλέπαμε κάποια πράγματα και ιδιαίτερα όσοι είναι σε υψηλές θέσεις, πληροφορούνται τα νέα, πολύ πριν φθάσουν σε εμάς.

Δηλαδή, εμένα με είχαν πλησιάσει από το 2005, υπουργοί και άλλοι αξιωματούχοι και μου είχαν πει για την οικονομική κρίση που θα ερχόταν!
Και μάλιστα μου είχε πει συγκεκριμένα ένας από αυτούς, ότι «θα δείτε τα μαγαζιά να κλείνουν το ένα μετά το άλλο!»

Όταν ήμουν στην Αμερική το 1970, στο σχολείο μαθαίναμε κομπιούτερ. Στην Ελλάδα έφθασε 22 περίπου χρόνια μετά και μάλιστα στις Τράπεζες, όχι στα σχολεία. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πόσο μπροστά είναι η Αμερική. Τώρα όλος ο κόσμος, μέσω του ίντερνετ έχει γίνει μια γειτονιά. Και μέσω του e-shop χρησιμοποιήθηκε το διαδίκτυο για να δημιουργήσει μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία. Αλλά όλο αυτό, προσέξτε, είναι προφητευμένο!»

• Δηλαδή;

«Η Αποκάλυψη έχει προφητεύσει στο 13ο Κεφάλαιο ότι η Οικουμένη στο τέλος θα έχει μία Παγκόσμια Οικονομία και δεν θα μπορεί κανείς, ούτε να
πουλάει, ούτε να αγοράζει, ούτε να προβαίνει σε καμία οικονομική συναλλαγή, εάν δεν έχει το χάραγμα του Αντιχρίστου, στο δεξί χέρι και στο μέτωπο. Όλα τα άλλα χαράγματα, είναι προετοιμασία. Όλα αυτά θα συμβούν, λίγο πριν την Δευτέρα Παρουσία. Αυτό θα είναι το σημάδι, για την έλευση του Αντιχρίστου. Αν λοιπόν κάποιος μελετήσει αυτό το Κεφάλαιο, θα καταλάβει ότι η Αγία Γραφή μιλάει ήδη για την παγκοσμιοποίηση, εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια! Ο Χριστόδουλος επειδή ήταν γνώστης αυτών των θεολογικών απόψεων, έβλεπε ότι όπως προχωράει η κοινωνία μας, βαδίζαμε ακριβώς προς αυτή την κατάσταση. Και γι αυτό τα έλεγε! Όπως τα έβλεπα και εγώ και άλλοι Ιεράρχες και τα λέγαμε δημόσια.»


• Έχουμε «Παπαφλέσσες» σήμερα στην Ελλαδική Εκκλησία;

«Και ο Παπαφλέσσας ένας ήταν! Έχετε διαβάσει δεύτερο από το 1821 έως σήμερα; Γι αυτό οι ήρωες είναι μοναδικοί. Θεωρώ όταν αν το καλέσει η ώρα να υπάρξουν Παπαφλέσσες, σίγουρα θα βρεθούν! Γιατί σας είπα, πίσω από όλα κινείται η πρόνοια του Θεού»

• Θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα σήμερα στην Ελλάδα, εάν ζούσε ο Χριστόδουλος;

«Κοιτάξτε, ο Χριστός κανονίζει ο κάθε άνθρωπος να είναι στην κατάλληλη στιγμή. Μπορεί να ήταν και χειρότερα. Κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να έχει δημιουργήσει. Αυτό που μας απασχολεί σήμερα, είναι ότι ο σημερινός Αρχιεπίσκοπος είπε ότι «εγώ δεν είμαι Χριστόδουλος, έχω μία άλλη προσωπικότητα». Πράγματι, κάθε ένας Αρχιεπίσκοπος έχει μια άλλη προσωπικότητα. Ούτε μπορεί να φορέσει τα παπούτσια του Χριστόδουλου. Που σημαίνει ότι ο καθένας εργάζεται για την Εκκλησία του όπως νομίζει. Όπως ακριβώς και ο Χριστόδουλος, εργάστηκε φιλότιμα, ορθόδοξα, ιεραποστολικά, με τον δικό του χαρακτήρα. Το ίδιο να ξέρετε εργάζεται και ο σημερινός Αρχιεπίσκοπος.» Έχουν πάντως κατηγορήσει τον κ.κ.
Ιερώνυμο για κομματικούς εναγκαλισμούς με τον ΣΥΡΙΖΑ…

«Έτσι λέγανε και για τον Χριστόδουλο. Όταν είχε πει η «δεξιά του Κυρίου», τον κατηγορούσαν για συνεργασία με τη Ν.Δ. Για όποιον ανεβαίνει
στο θρόνο θυμόμαστε ξαφνικά, ότι είναι …Σιωνιστής, προδότης, πουλημένος. Ξεχάσατε τι λέγανε για τον Χριστόδουλο; Που λέγανε ότι τάχα
ήθελε να κατεβάσει κόμμα; Ξεχάστε που λέγανε ότι είναι γελοίος, επειδή έλεγε ανέκδοτα συνέχεια; Και προσπαθούσαν να τον υποτιμήσουν τα
ΜΜΕ.»

•Πως θα σχολιάζατε την ποιμαντορία του Αρχιεπισκόπου κ.κ. Ιερώνυμου;

«Είναι απόλυτα πετυχημένος! Όπως και τον Χριστόδουλο θεωρώ το ίδιο. Και το λέω, γιατί ξέρω το έργο και των δύο. Ο Ιερώνυμος, εργάζεται αθόρυβα! Όταν γράψει η ιστορία και συγκρίνουμε, ο Ιερώνυμος μπορεί να έχει προσφέρει πολλά περισσότερα από τον Χριστόδουλο! Και θεολογικά
και σε έργο.

Στις δύσκολες αυτές εποχές, έχει πετύχει το ακατόρθωτο: Να είναι η Ιεραρχία ενωμένη! Ο Χριστόδουλος είχε κόντρα με τους δεσποτάδες. Διχάζονταν, του επιτίθεντο! Υπήρχε δηλαδή αντιπολίτευση, μέσα στην Ιεραρχία! Εδώ βλέπετε ότι ακολουθούν όλοι τον Ιερώνυμο και δεν κάνει κανένας αντιπολίτευση. Και του έχουν εμπιστοσύνη για τον άριστο τρόπο που χειρίζεται τα ζητήματα της Εκκλησίας με κάθε Κυβέρνηση.
Γι’ αυτό, όταν υποδείξει κάποιον για Μητροπολίτη εισακούεται. Θυμηθείτε τι γινόταν με τον Χριστόδουλο!»


• Ωστόσο δεν λείπουν και κάποιες αιρετικές φωνές Ιεραρχών…

«Όχι, στα θέματα διοικήσεως της Εκκλησίας. Θα σας έλεγα ότι είναι ασήμαντα. Μπορεί ένας- δύο Ιεράρχες να έχουν διαφορετική άποψη, αλλά στο τέλος ακολουθούν την γραμμή της Ιεράς Συνόδου».

• Λένε κάποιοι, ότι ο Αρχιεπίσκοπος και λόγω προκεχωρημένης ηλικίας, θα πρέπει να παραδώσει τον θρόνο του. Συμμερίζεστε αυτή την άποψη;

«Ο Αρχιεπίσκοπος νομίζω ότι έχει πολλά χρόνια να ζήσει και να συνεχίσει να διοικεί την Εκκλησία. Και δεν νομίζω ότι οι ίδιοι οι δεσποτάδες επιθυμούν να φύγει. Να σας πω ένα πράγμα; Γιατί δεν υπάρχει αντιπολίτευση στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή; Διότι κανένας δεν θέλει να κυβερνήσει, επειδή είναι η κατάσταση τόσο δύσκολη. Έτσι συμβαίνει και στην Εκκλησία. Δεν νομίζω ότι κάποιος άλλος Ιεράρχης, μέσα στις δυσκολίες που διέρχεται η Εκκλησία, θα ήθελε να διοικήσει την Εκκλησία. Οπότε ο Αρχιεπίσκοπος τα χειρίζεται όλα τα θέματα άριστα, παρά το προχωρημένο της ηλικίας του. Έτσι όπως τον βλέπετε να περπατάει αργά, περπάταγε και όταν ήταν 40 ετών. Έχει τον ίδιο βαδισμό. Δεν είναι θέμα ηλικίας! Και τώρα έχει πολύ μεγαλύτερη εμπειρία και σοφία!»

• Και τι απαντάτε σε εκείνους τους κύκλους που ζητούν την παραίτησή του;

«Και πως είναι σίγουροι, ότι όποιος έρθει θα είναι καλύτερός του; Και κλείνω με αυτό που είχε πει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής: «Η Ελλάδα είναι ένα απέραντο φρενοκομείο!» Σας διαβεβαιώ ότι είχε απόλυτο δίκιο, αν και τότε θεωρούσα ότι με προσέβαλλε. Είχε απέραντο δίκιο: Είμαστε ένα απέραντο τρελοκομείο!»

• Είσαστε υπέρ ή κατά του εμβολίου;

«Να σας πω. Προχθές ήρθε μία μητέρα και με ρώτησε: «Γέροντα, να το κάνω το εμβόλιο;» Και της απάντησα: «Μα εσύ δεν με ρώτησες όταν είχες πυρετό και σου είπε ο γιατρός να πάρεις την αντιβίωση!». Μου λέει «γιατί να σας ρωτήσω για την αντιβίωση;» Της απαντώ «για τον ίδιο λόγο που με ρωτάς για το εμβόλιο! Γράφει πουθενά «γιατρός» στο μέτωπό μου;»

Το θέμα είναι ιατρικό. Εγώ δεν είμαι ιατρός. Εμένα ας με ρωτήσουν για θεολογικά ζητήματα, για τον εσπερινό, τη Θεία Λειτουργία.

Η Εκκλησία λέει, ότι αν οι γιατροί σας είναι υπέρ του εμβολίου, να το κάνετε! Η Εκκλησία είναι κατά της υποχρεωτικότητας οποιουδήποτε πράγματος, όχι μόνο του εμβολίου. Η Εκκλησία είναι Ελευθερία, δεν μπορεί να υποχρεώσει για οτιδήποτε. Και αυτή είναι και η δική μου θέση. Δεν
νομίζω να υπάρχει λογικός κληρικός που θα έλεγε κάτι διαφορετικό, από αυτό που πρεσβεύει η Ιερά Σύνοδος.»

• Άρα αποκηρύσσετε όλους εκείνους που συμμετέχουν σε εκδηλώσεις αντιεμβολιαστών και κραδαίνουν εικονίσματα και σταυρούς;

«Αυτοί που κρατούν κάτι σταυρούς, είναι όπως όταν τότε που προέκυψε το θέμα με τις ταυτότητες και λέγανε ότι είναι το 666. Το ίδιο πιστεύουν και τώρα με το εμβόλιο. Κοιτάξτε, κατά της υποχρεωτικότητας τάχθηκε και η ίδια η Εκκλησία μας. Άρα κανένας κληρικός δεν μπορεί να είναι υπέρ της υποχρεωτικότητας. Είναι θέμα προσωπικής επιλογής του καθενός. Όπως είναι θέμα προσωπικής επιλογής, εάν θα νηστέψει και αν θα προσευχηθεί κάποιος ή όχι. Δεν μπορώ να το επιβάλλω στον άλλο.»


• Ακόμα και αν είναι θέμα δημόσιας υγείας;

«Μα δεν είναι θέμα δικό μας. Γι αυτό λέει η Εκκλησία, «ρωτήστε τους γιατρούς σας». Μπορεί η Εκκλησία να αναλάβει τέτοια ευθύνη, ιατρικής φύ-σεως; Κακώς μπλέκουν την Εκκλησία και κακώς χωρίστηκαν οι άνθρωποι και ομιλούν για την Εκκλησία..»

• Άρα μιλάμε για παραδόπιστους επικριτές;

«Όχι για παραδόπιστους. Μιλάμε για ακατήχητους που κάποιοι τους φανατίζουν. Δεν γνωρίζουν πολλά, είναι ημιμαθείς και ό,τι παράξενο βρουν ότι γίνεται, το συνδυάζουν πάντοτε με το 666. Είναι αφέλεια να λέμε ότι αυτό είναι το χάραγμα. Γι αυτό το τόνισα από την αρχή. Το χάραγμα θα είναι στο δεξί χέρι και στο μέτωπο. Δεν συνδέω σε καμία περίπτωση, το εμβόλιο με το χάραγμα.»

• Θεωρείτε ότι υπάρχουν και άλλες σκοπιμότητες πίσω από τις αντιδράσεις με το εμβόλιο;

«Βλέπω ότι κάποιοι από αυτούς που ηγούνται των αντιεμβολιαστών, ήδη κατέθεσαν στον Άρειο Πάγο καταστατικό για τη δημιουργία κόμματος. Δηλαδή να τους εκμεταλλευτούν τώρα όλους αυτούς που αντιτίθενται στον εμβολιασμό, για να μπουν στη Βουλή. Είναι σε πολλές περιπτώσεις
ιδιοτελής ο σκοπός τους. Και κάποιοι καπηλεύονται την Εκκλησία. Αυτό πάντα γίνεται!»

• Η Εκκλησία μπορεί να προτάξει αντίσταση σε όλο αυτό το σχέδιο που βρίσκεται σε εξέλιξη;

«Όχι, πώς να το κάνει; Η Εκκλησία δεν ασκεί πολιτική, ούτε διοικεί. Μπορεί να διαμαρτυρηθεί και το κάνει. Αλλά επειδή διαμαρτυρήθηκε, μήπως δεν πέρασε ο πολιτικός γάμος, μήπως δεν πέρασε η νομιμοποίηση των εκτρώσεων, ή η κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας; Η Εκκλησία πολλές φορές τρώει καρπαζιές από το Κράτος. Αλλά αυτό δεν γίνεται μόνο τώρα. Από το Βυζάντιο έτσι γίνεται.»

• Η Πολιτεία φροντίζει επαρκώς μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση για την σωστή κατήχηση των νέων πάνω στα εθνικά και Ορθόδοξα θέματα;

«Εκεί έχουμε έλλειμα και ήδη από τα δικά μου χρόνια υπήρχε το πρόβλημα. Επειδή ήμουν εκπαιδευτικός, μπορώ να σας πω ότι τεχνηέντως μετά την Μεταπολίτευση, μας επέβαλαν με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας να βγάλουμε τους ήρωες του 1821 από τους τοίχους των σχολείων και να βάλουμε τους γεωφυσικούς και γεωπολιτικούς χάρτες. Μετά από 5 χρόνια, αρχίζουν οι ήρωες να φεύγουν και από το μάθημα της Ιστορίας!
Ξαφνικά έπαψε να γίνεται έπαρση και υποστολή σημαίας στα σχολεία. Εκεί βλέπεις πλέον, ότι και να μην θέλεις να πιστέψεις ότι υπάρχει κάποιο σχέδιο, συμπεραίνεις ότι υπάρχει! Δεν έχω αποδείξεις, αλλά η εμπειρία αυτό μου δείχνει. Όσο πάμε θα φθάσουμε τελικά στα Greeklish!»

• Γιατί λοιπόν γίνεται αυτό; Για να μην έχουμε εθνική ταυτότητα;

«Έτσι! Μέσα σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία, πρέπει να καταργηθούν τα σύμβολα. Στο εξωτερικό σε κανένα νοσοκομείο δεν υπάρχουν θρησκευτικές εικόνες ούτε σταυροί, σε κανένα δικαστήριο δεν υπάρχουν εικόνες, σε καμία Βουλή δεν μπαίνει παππάς να κάνει αγιασμό. Άρα, αφού αποδέχομαι να μπω στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα, πρέπει να αποδεχθώ ως Κράτος κάποια πράγματα. Έχουμε υπογράψει όλες τις συνθήκες, οι οποίες μιλάνε για εξευρωπαϊσμό της νομοθεσίας. Τι σημαίνει αυτό; Θα γίνω ίδιος με τους άλλους λαούς!»

• Τι θα επιφέρει όλο αυτό Γέροντα;

«Σας είπα: Την παγκοσμιοποίηση, τον Αντίχριστο. Εκπληρώνεται δηλαδή η προφητεία. Τώρα πότε θα έρθει, είναι έτερον εκάτερο…»

• Είσαστε ευχαριστημένος από το πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, σε ό,τι αφορά στο ρόλο και την προσφορά της Εκκλησίας;

«Όχι! Θεωρώ και θα έπρεπε να είναι πολύ πιο έντονο το θρησκευτικό στοιχείο! Το γεγονός δηλαδή ότι οι πρωτοστατούντες το 1821 δίπλα στον λαό, ήταν καλόγεροι, δεσποτάδες, παπάδες, μοναχοί. Οι οποίοι και πολέμησαν! Εμείς δεν είχαμε Γαλλική Επανάσταση, που ήταν αντικληρική. Εμείς κλήρος και λαός, αντιμετωπίζαμε έναν κοινό εχθρό μαζί! Και τώρα κάνουν ότι δεν το βλέπουν!»

• Πρόκειται περί απλής παράλειψης πιστεύετε;

«Όχι, αυτό είναι μέσα στο μυαλό κάποιων. Μπορεί να είναι θεολογικό, γιατί αν κάποιος δεν πιστεύει, λέει τα δικά του. Δεν είναι όμως μόνο θέμα της Επιτροπής 2021, έχουν ευθύνη οι πολιτικοί που όρισαν αυτή την Επιτροπή. Οποιοσδήποτε είναι, πρέπει να αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Εγώ πάντως δεν είμαι ευχαριστημένος!»

 

Κείμενο: Περιοδικό Πατρινόραμα - τεύχος 01-10-2021 #04

https://www.patrinorama.com.gr/o-geron-nektarios-moylatsiotis-apokalyptei-sto-quot-patrinorama-quot/

Φωτογραφίες: Ιερά Μονή

 

 

[ Πίσω ]
Κοινοποίηση