Πόσο θ’ αντέξεις Ελλάδα μου; - ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ;
Με αφορμή τη συζήτηση στη βουλή για το νομοσχέδιο της ιθαγένειας των μεταναστών το οποίο προτείνει η κυβέρνηση, ο έντονος προβληματισμός για τις αντοχές της κλυδωνιζόμενης πατρίδας μας, οδηγεί στην ανάγκη: ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ!
 
 
Το θέμα δεν είναι νέο καθώς τα τελευταία χρόνια η συνύπαρξη των Ελλήνων με μετανάστες από τις πρώην Σοβιετικές χώρες, από τα Βαλκάνια (Αλβανία,Βουλγαρία,Ρουμανία), το Πακιστάν και το Ιράκ έχει δημιουργήσει πολύτροπα και ποικιλότροπα προβλήματα στην ελληνική κοινωνία. Τα προβλήματα αυτά επιτείνονται ολοένα και περισσότερο με την αθρόα και μαζική λαθρομετανάστευση Αφγανών, Σομαλών και άλλων Αφρικανών και Ασιατών και την παραμονή τους σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας προκαλώντας συχνά-ιδίως στην πρωτεύουσα-ακόμα και την εσωτερική μετανάστευση των Ελλήνων πολιτών.
 
Είναι βέβαιο πως κι εδώ στην Ελλάδα η είσοδος αρκετών μεταναστών από το πρώτο κύμα μετανάστευσης (Βαλκάνια και Σοβιετική Ένωση) έφεραν θετικά αποτελέσματα στον τομέα της οικονομίας καθώς αποτελούσαν φθηνά εργατικά χέρια. Αρκετές οικογένειες μεταναστών κατάφεραν να προοδεύσουν στην Ελλάδα, να δημιουργήσουν περιουσίες και πολλά παιδιά να ανέλθουν σε υψηλές βαθμίδες της εκπαίδευσης και να σταδιοδρομήσουν.
 
Από την άλλη όμως, με την είσοδο των μεταναστών παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση της βίας και της εγκληματικότητας και πολλαπλασίασε το -στην καλύτερη περίπτωση- ενοχλητικό έως κουραστικό ζητιάνεμα στο κάθε φανάρι! Σταδιακά δε, άρχισε να διαφαίνεται και κάποια οικονομική κάμψη καθώς τα χρήματα τα οποία κέρδιζαν οι εργαζόμενοι μετανάστες επενδύονταν στις χώρες αποδημίας τους. Σε γενικές γραμμές κάποιοι από τους μετανάστες μπόρεσαν να ενσωματωθούν γρήγορα στην ελληνική πραγματικότητα και να αφομοιώσουν σε μεγάλο βαθμό στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού και της κουλτούρας. Το παρόν άρθρο θα σταθεί περισσότερο στο παρασκήνιο του θέματος της μετανάστευσης και λαθρομετανάστευσης και κυρίως στο ζήτημα της ιθαγένειας που διάφοροι κύκλοι "βιάζονται" να προωθήσουν αψηφώντας βεβαίως για μια ακόμη φορά την άποψη του λαού.
 
Ο Χριστός μας αναφέρει στο Ευαγγέλιο Του "αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν". Ιδωμένο από την χριστιανική σκοπιά το ζήτημα των μεταναστών πραγματικά συγκινεί και δεν είναι λίγες οι προσπάθειες που γίνονται είτε από την Εκκλησία είτε από απλούς ανθρώπους χωρίς κατ' ανάγκην να προβάλλονται. Το ζήτημα όμως αυτό παίρνει άλλες διαστάσεις όταν αρχίζει να απειλεί τον ζωτικό χώρο των πολιτών ενός κράτους καθώς και την εθνική του ταυτότητα!
 
Είναι άγνωστος ο αριθμός των μεταναστών που διαβιούν στη χώρα μας και συνεχώς αυξάνεται λόγω της παράνομης μετανάστευσης εξ’ Ανατολών. Πώς λοιπόν απαιτείται να δοθεί ιθαγένεια όταν η ίδια η πολιτεία δεν γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των ανθρώπων που φιλοξενεί; Γιατί τόση βιασύνη για το θέμα αυτό τη στιγμή που στη χώρα μας υπάρχουν αμέτρητα προβλήματα στην παιδεία, στην υγεία, τα οποία επιτάθηκαν με την οικονομική κρίση; Μήπως κάτι κρύβεται πίσω από όλα αυτά;
 
Η αλήθεια είναι πως εδώ και μερικά χρόνια γίνεται μια οργανωμένη και συγκεκαλυμμένη προσπάθεια αποεθνικοποίησης, αποχριστιανοποίησης και αφελληνισμού της ελληνικής κοινωνίας, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα. Όσες φωνές προσπαθούν να αντισταθούν στη σαρωτική αυτή ισοπέδωση αποκτούν την ταμπέλα του ρατσιστή, του εθνικόφρονα, του γραφικού, ο οποίος σε μια εξελισσόμενη κοινωνία κλείνει τα μάτια και γυρνάει την πλάτη. Παρ’ όλα αυτά θα επιμείνουμε προσπαθώντας να δημιουργήσουμε προβληματισμό μέσα από γεγονότα.
 
Συγκεκριμένα:
1) Η ελληνική παιδεία αφελληνίζεται σταδιακά και εμπλουτίζεται με διαπολιτισμικό περιεχόμενο σε τέτοιο βαθμό ώστε πολλά παιδιά ντρέπονται που είναι Έλληνες! Υπάρχει μια σαφής κατεύθυνση προς τη διαφορετικότητα και επιχειρείται η εξάλειψη κάθε εθνικού και χριστιανικού συμβόλου, με την πρόφαση ότι όλα αυτά προσβάλλουν την ταυτότητα και τη θρησκευτική συνείδηση των αλλοδαπών μαθητών.
 
Οι αντιρρήσεις μας:
α) Γιατί για να αποκτήσει κάποιος διαπολιτισμική αγωγή πρέπει να ξεχαρβαλώσει καθετί εθνικό;
 
β) Μέχρι τώρα ξέραμε ότι η γνώση της εθνικής μας ιστορίας και της γλώσσας καθώς και η συνείδηση της ταυτότητας μας ήταν τα στοιχεία εκείνα που μας ωθούσαν στην προσέγγιση του άγνωστου άλλου.
 
γ) Η πίστη μας στο Θεό περνά μέσα από τον πλησίον. Γιατί πρέπει να το αλλάξουμε αυτό; Επίσης γιατί πρέπει να κατεβάσουμε τα θρησκευτικά μας σύμβολα τη στιγμή που οι μουσουλμάνες κοπέλες φορούν τη μαντίλα σε σχολεία της Γαλλίας;
 
δ) Και κάτι ακόμα. Είναι βέβαιο πως τα παιδιά των μεταναστών ενοχλούνται στο σχολείο από την ύπαρξη τέτοιων συμβόλων ή συμφέρει κάποιους να προβάλλουν αυτό το επιχείρημα;
 
ε) Σάλος επικράτησε στην Αθήνα όταν αστυνομικός τόλμησε να σκίσει δύο σελίδες από το Κοράνι ενός μουσουλμάνου, το ιερό βιβλίο των μουσουλμάνων. Αλυσιδωτές αντιδράσεις εκδηλώσεων βίας από μουσουλμάνους που ειδοποιήθηκαν άμεσα από κινητά τηλέφωνα δημιούργησαν χάος στο κέντρο της Αθήνας. Διερωτάται κανείς: Άραγε ο αστυνομικός γνώριζε ότι αυτό που έσκισε ήταν το Κοράνι; Ήταν εμφανές αυτό; Αν πρόκειται απλά για ένα δισέλιδο γραμμένο στην αραβική γλώσσα πως ήταν εύκολο να το καταλάβει;
 
στ) Και κάτι ακόμα. Συνίσταται μια άνευ ορίων θρησκευτική ανεκτικότητα απέναντι στους μουσουλμάνους τη στιγμή που στα μουσουλμανικά κράτη πολλές φορές καταστρατηγούνται αναφαίρετα ανθρώπινα δικαιώματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε την αντιμετώπιση του τουρκικού κράτους προς τους Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, την άγρια συμπεριφορά μουσουλμάνων απέναντι στη δασκάλα Χαρά Νικοπούλου επειδή ανέφερε στους μαθητές σχολείου της Θράκης λέξεις που ξεκινούν από θ μεταξύ των οποίων υπήρχε η λέξη Θεός, αλλά και την αντιμετώπιση δύο γυναικών στο Ιράν που προσχώρησαν στο χριστιανισμό και βρίσκονται φυλακισμένες με λίγη τροφή και νερό και υφίστανται μαστιγώσεις κάθε φορά που ο ιμάμης καλεί τους μουσουλμάνους για προσευχή.
 
2) Προβάλλεται συχνά το επιχείρημα μιας εξίσωσης της μετανάστευσης των Ελλήνων στην Αμερική, την Αυστραλία και τη Γερμανία στις αρχές και τα μέσα του προηγούμενου αιώνα με τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα και σε κάποιες χώρες της Ευρώπης.
Οι αντιρρήσεις μας:
 
α) Η ιστορία δεν υπακούει στους κανόνες της αφελούς αναλογίας. Η ιστορία είναι ένα απίστευτο σύνολο εσωτερικών και εξωτερικών διαστάσεων, σε τέτοιο βαθμό ώστε δύο γεγονότα εξωτερικά όμοια, εσωτερικά να μην έχουν καμία σχέση, με βάση τα αίτια και τα αποτελέσματα που προκάλεσαν. Πράγματι η μετανάστευση των Ελλήνων μέσα στον 20ό αι. δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη λαθρομετανάστευση που καταστρέφει την Ελλάδα μέσα στον 21ο αι.!! Άραγε ίδιο με το Ελληνικό έθνος ήταν και το Αμερικανικό όταν κυριολεκτικά είχε ανάγκη από εποίκους για να ανδρωθεί ιστορικά, σε μία εποχή όπου οι Έλληνες πολεμούσαν για την ιστορική τους συνέχεια; Οι Έλληνες δεν απείλησαν έθνη, δεν κατέστρεψαν καθημερινότητες, δεν απείλησαν το αύριο κανενός λαού.
 
β) Η λαθρομετανάστευση προκαλεί προβλήματα τόσο στους κατοίκους των ακριτικών περιοχών όσο και στα αστικά κέντρα. Οι κάτοικοι στον Άγιο Παντελεήμονα Άχαρνών, στην πλατεία Βικτωρίας και σε διάφορες γειτονιές του κέντρου της Αθήνας αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα και συχνά εγκαταλείπουν τα σπίτια τους και αλλάζουν περιοχή διαμονής. Όσο και αν ορισμένοι, υπό τον τίτλο του προοδευτικού, υπεραμύνονται τα δικαιώματα των λαθρομεταναστών, το δεδομένο είναι ότι ο λαός στην πλειοψηφία του αντιμετωπίζει προβλήματα.
 
3) Η πολιτεία προχωρεί σε ρυθμίσεις και αλλαγές και προτείνει νομοσχέδια για το μεταναστευτικό χωρίς την συγκατάθεση της κοινής γνώμης.
Οι αντιρρήσεις μας:
 
α) Στην Ελλάδα η παραμονή των παρανόμων μεταναστών στην χώρα συνέβη παρά την αντίθεση της κοινής γνώμης. Ομοίως, παρά την αντίθεση των Ελλήνων και χωρίς να προηγηθεί δημόσια ενημέρωση και διαβούλευση, έγιναν οι εκ των υστέρων νομιμοποιήσεις τους, τόσο από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ (1997, 2001) όσο και από τις κυβερνήσεις της ΝΔ (2005, 2007). Χωρίς δημόσιο διάλογο προχωρούν οι ρυθμίσεις για παροχή δικαιώματος ψήφου καθώς και Ελληνικής ιθαγένειας στους μετανάστες.
 
β) Πίσω από την προώθηση του νομοσχεδίου για την ιθαγένεια των μεταναστών βρίσκεται η Μ.Κ.Ο. "Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου" Πρόεδρος της ένωσης αυτής, της οποίας τα κείμενα υιοθέτησε η Κυβέρνηση ως νέο Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας είναι ο κ. Δημήτρης Χριστόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής της Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Αν ο Πρόεδρος της Ένωσης είναι εκείνος που εκφράζει και υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τις αρχές της, τότε ο κ. Χριστόπουλος έχει… πλούσιο βιογραφικό: Τον Μάιο του 2009, όπως καταγγέλλουν οι φοιτητές του, ο κ. Χριστόπουλος, για μια ακόμη φορά, τους υπέβαλε σε γραπτές εξετάσεις δίνοντας τους να σχολιάσουν είτε έναν υποθετικό πίνακα που αναπαριστούσε τον Ιησού Χριστό σε στιγμή σεξουαλικής συνεύρεσης με λαϊκή τραγουδίστρια ντυμένη καλόγρια, είτε το βιβλίο γνωστού αυστριακού συγγραφέα όπου ο Χριστός, μεταξύ άλλων, εμφανίζεται να κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών… (όλο το κείμενο των θεμάτων του καθηγητή είναι δημοσιευμένο στο φύλλο της 22-5-2009 της Εφημερίδας Espresso). Με αυτούς τους επικίνδυνους για τη χώρα σκοπούς η Μ.Κ.Ο. «Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου» κατάφερε να «περάσει» σχέδιο Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, υποκαθιστώντας την Κυβέρνηση στη νομοθετική της λειτουργία.
 
γ) Ένα απλό επιχείρημα που μας βάζει σε σκέψεις είναι το εξής: Αφού υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα στις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι μετανάστες αντί να δίνονται τόσα χρήματα για τη δημιουργία Μ.Κ.Ο. για την προστασία τους δεν θα έλυνε το πρόβλημα τα χρήματα να δίνονται απευθείας σ’ αυτές τις χώρες; Αρκεί να σκεφθούμε ότι το ημερομίσθιο στις χώρες αυτές δεν ξεπερνά τα 2-3 ευρώ! Άρα με μια μικρή βοήθεια θα είχαμε πολύ μεγαλύτερα αποτελέσματα! Μήπως όμως όλο αυτό εξυπηρετεί τις γεωπολιτικές εξελίξεις και σε τελική ανάλυση τα συμφέροντα όλων αυτών που προωθούν την παγκοσμιοποίηση και την πολυπολιτισμικότητα;
 
Εν κατακλείδι, θέλουμε να επισημάνουμε τον εθνικό κυρίως κίνδυνο που διατρέχει η Ελλάδα σε περίπτωση που το νομοσχέδιο περί ιθαγένειας ψηφιστεί, αλλά και τα τεράστια κοινωνικά προβλήματα που θα προκύψουν. Οι Έλληνες ποτέ δεν ήταν ρατσιστές στο σύνολό τους και οι διεκδικήσεις στις οποίες αναφέρονται -να τεθεί δημοψήφισμα για το θέμα της ιθαγένειας- σε καμία περίπτωση δεν υποβιβάζουν την αξιοπρέπεια ή παραβιάζουν τα δικαιώματα των ανθρώπων που αναζητούν άσυλο στην πατρίδα μας. Αν μη τι άλλο στον τόπο που γεννήθηκε η δημοκρατία είναι δικαίωμα του λαού να αποφασίζει για όσα τον αφορούν.
 
-----------------
Βασίλης Κύρος - Φιλόλογος
ΕΣΥ τ. 61 | Περιοδικό για νέους με άποψη
Ιαν.-Μαρτ. 2010
 
 
 

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Η μεγάλη ειδοποιός διαφορά μεταξύ ιθαγένειας και υπηκοότητας
 
Η χρήση του όρου «ιθαγένεια» είναι βαθιά χαραγμένη στην ελληνική πολιτική ιστορία, διότι παραπέμπει στον πολυσήμαντο χαρακτήρα του «ορθόδοξου γένους», της θρησκευτικής κοινότητας των επαναστατημένων ορθόδοξων που σταδιακά εθνικοποιείται.

Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο πως ακόμα και σήμερα είναι εξαιρετικά δύσκολο να λάβει κανείς την ιδιότητα του έλληνα πολίτη εάν προηγουμένως δεν αποδείξει ότι ανήκει σε αυτό «το γένος».

Το ελληνικό δίκαιο της ιθαγένειας είναι δίκαιο του αίματος και εκφράζεται με την αυτοδίκαιη απόκτηση της ιθαγένειας των γονέων (μόνο του πατέρα ως το 1984) από το παιδί, ανεξάρτητα από τον τόπο όπου αυτό γεννήθηκε. Ο κανόνας λοιπόν είναι πως «Έλληνας γεννιέσαι». Το λεγόμενο δίκαιο του εδάφους χρησιμοποιείται ελάχιστα. Με απλά λόγια, η γέννηση ενός ανθρώπου στην Ελλάδα δεν οδηγεί στην κτήση της ιδιότητας του έλληνα πολίτη.

'Υπηκοότητα: ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη ενός κράτους με το κράτος αυτό! Ιθαγένεια: ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη με το κράτος στο οποίο ανήκει! Συνειδητοποιούν οι έλληνες την διαφορά μεταξύ των 2 όρων;

Στην υπηκοότητα έχουμε να κάνουμε απλά με τον πολιτικό δεσμό ανάμεσα στον πολίτη και το κράτος, ενώ στην ιθαγένεια έχουμε να κάνουμε με τον πολιτικό δεσμό ανάμεσα στον πολίτη και το κράτος στο οποίο αυτός ανήκει!! Δηλαδή το κράτος του, την πατρίδα του!! Ιθαγενείς είμαστε εμείς οι Έλληνες στην πατρίδα μας δηλαδή!! Εδώ που είναι οι ρίζες μας!!

Με το να δώσει λοιπόν ο αξιότιμος Πρωθυπουργός την Ελληνική Ιθαγένεια και όχι την Υπηκοότητα τους κάνει σαν εμάς!!
Αφού περάσει λοιπόν το νομοσχέδιο, η γη η Ελληνική θα τους ανήκει δικαιωματικά καθώς θα είναι Ιθαγενείς!!!
Δεν θα έχουν μόνο την υπηκοότητα αλλά και κάτι παραπάνω! Η επεξήγηση του όρου είναι ξεκάθαρη! Θα τους ανήκει η γη μας! Η γη των προγόνων μας! Θα τους ανήκει η χώρα μας! Το ερώτημα είναι για ποιόν λόγο ενώ σε όλη την Ευρώπη έχουμε απόδοση υπηκοότητας …εμείς είμαστε τόσο γενναιόδωροι και δίνουμε Ιθαγένεια;
 
Πηγή: http://trelogiannis.blogspot.com/2010/01/blog-post_83.html
 
 

 

[ Πίσω ]
Κοινοποίηση