Ομιλία του οικονομολόγου Ευστάθιου Αδαμόπουλου για την κάρτα του πολίτη στο Πεδίον του Άρεως
Καλησπέρα σας,

Λέγομαι Αδαμόπουλος Ευστάθιος και θα σας παρουσιάσω τις κυριότερες αντιρρήσεις της Πρωτοβουλίας Αντιρρησιών Ορθόδοξης Συνείδησης, γνωστής πλέον και ως ΠΡΑΟΣ στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Κάρτα του Πολίτη.

ΠΡΩΤΟΝ – για την εξυπηρέτηση
Λέει το Υπουργείο: H Κάρτα θα περιέχει τα ελάχιστα απαιτούμενα στοιχεία. Δηλ., μόνο τους κωδικούς σας: ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, Αριθμό Κτηματολογίου, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας. Θα μπορεί επιτέλους να εξυπηρετείται ο Πολίτης από το Δημόσιο. Τέρμα η γραφειοκρατία, τέρμα οι ουρές, τέρμα η αναμονή.

Απάντηση:
Εάν είναι έτσι, τότε γιατί κάνετε τόσο κόπο και δίνετε τόσα λεφτά για την Κάρτα του Πολίτη; Γιατί δεν παίρνετε τις ταυτότητες που έχουμε ήδη, και να γράψετε επάνω τους αυτά τα 2-3 νούμερα; Για 2-3 νούμερα γίνεται όλη αυτή η αναστάτωση;
· Πόσες φορές θα χρειαστώ στη ζωή μου τον αριθμό Κτηματολογίου; 2,3,5 φορές σε όλη μου τη ζωή;
· Πόσες φορές θα χρειαστώ το ΑΦΜ μου; Κάθε φορά που κάνω φορολογική δήλωση; Για να χρησιμοποιείται μια φορά το χρόνο, βγαίνει η Κάρτα του Πολίτη; Οι επαγγελματίες το ξέρουν απέξω, δεν περιμένουν την Κάρτα του Πολίτη !

Το πρόβλημα του Δημοσίου για να με εξυπηρετήσει είναι ότι δεν μπορεί να με αναγνωρίσει επειδή του λείπουν αυτοί οι κωδικοί;
Μα αφού, όποτε πηγαίνω στην εφορία, το ΑΦΜ το έχω μαζί μου.
Όποτε πάω να γράψω φάρμακα, ο κωδικός μου είναι γραμμένος πάνω στο βιβλιάριο.

Τι περισσότερο λοιπόν θα προσθέσει ένα νέο έντυπο ταυτοποίησης εάν δεν:
· Οργανωθεί το Δημόσιο; Γίνει ορθολογική χρήση του προσωπικού;
· Δοθούν χρήματα στην εκπαίδευση- ανάπτυξη προσωπικού;
· Δοθούν χρήματα στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη των υποδομών των υπηρεσιών του;
· Τιμωρηθούν οι επίορκοι υπάλληλοι;
Εάν ΔΕΝ γίνουν αυτά, τι να το κάνω ένα νέο έντυπο ταυτοποίησης;

Εάν όμως γίνουν όλα αυτά, τότε άνετα μπορώ να εξυπηρετηθώ και από το υφιστάμενο δελτίο ταυτότητας. Δεν χρειάζεται να μου χορηγηθεί καινούριο.
Το πρόβλημα του δημοσίου δεν είναι να με αναγνωρίσει με ένα νέο Δελτίο Ταυτότητας (ΚτΠ), αλλά αφού με αναγνωρίσει να με εξυπηρετήσει… και αυτό ΔΕΝ το λύνει η ΚτΠ, αλλά η οργάνωσή του δημοσίου και αυτά είναι διαφορετικά πράγματα.

Η οργάνωση του Δημοσίου πρέπει να γίνει ασχέτως με την εισαγωγή της ΚτΠ.

Δεν είναι προϋπόθεση της οργάνωσης του Δημοσίου η ΚτΠ, ούτε πρέπει να γίνει με δικαιολογία την ΚτΠ.

Πρέπει να γίνει ούτως ή άλλως.

Αυτό είναι σημαντικό να το συνειδητοποιήσουμε, γιατί ενώ δεν λύνει η ΚτΠ προβλήματα με την εισαγωγή της, αντίθετα φέρνει πολλά προβλήματα, όπως θα δούμε κατωτέρω.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ – για την ασφάλεια
Μάθαμε από τις 2 διαβουλεύσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα:
α) υιοθετηθούν \"καλές πρακτικές ασφαλείας\" (1η διαβούλευση για την ΚτΠ) και
β) \"πάντοτε, με αδιαπραγμάτευτη τη διασφάλιση της προστασίας των δικαιωμάτων των πολιτών-χρηστών των υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθώς και με πλήρη σεβασμό του δικαιώματος προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών τους δεδομένων.\" (2η διαβούλευση για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση)

Απάντηση:
Σε αυτούς τους ισχυρισμούς θα απαντήσουμε με γεγονότα που συνέβησαν ή αποκαλύφθηκαν τους τελευταίους 2-3 μήνες:
· Διευθύντρια της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφαλείας των ΗΠΑ δήλωσε: «Δεν υπάρχει ασφάλεια στα συστήματά μας».
· Το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών και Εθνικής Οικονομίας επιβεβαίωσε πως έπεσε θύμα μίας «πρωτόγνωρης» ηλεκτρονικής επίθεσης, με κύριο στόχο το τμήμα εσόδων και τα έγγραφα για την G20,
· Χάκερς έσπασαν τις βάσεις δεδομένων των 6 μεγαλύτερων πετρελαϊκών εταιρειών: BP, EXXON, SHELL, Marathon Oil Corp., ConocoPhillips και Baker Hughes Inc. Οι χάκερς παρέμεναν στα συστήματα των εταιρειών απαρατήρητοι τα τελευταία 1-3 χρόνια. Υποκλάπηκαν νομικές πληροφορίες, πληροφορίες σχετικά με επιχειρηματικές συμφωνίες καθώς και οικονομικά δεδομένα. Πρακτικά δηλ. τις είχαν κατακλέψει.
· χάκερ απέκτησαν πρόσβαση σε μυστικές πληροφορίες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης του Καναδά παραβιάζοντας τις βάσεις δεδομένων του Yπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας
· Άγνωστοι χάκερ παραβίασαν τα συστήματα του χρηματιστηρίου του Λονδίνου, πιθανώς για αποσταθεροποιήσουν οικονομικά ιδρύματα και να σπείρουν τον τρόμο στις αγορές, έγραψαν οι Times, κάνοντας λόγο για τρομοκρατική επίθεση.
· Στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο NASDAQ οι χάκερ «αλώνιζαν» στο σύστημα του για πάνω από ένα χρόνο.
· Άγνωστοι υπέκλεψαν τα προσωπικά δεδομένα 1 εκατομμυρίου αμερικανών στρατιωτικών πελατών της αμερικανικής τράπεζας PenFed μέσω ενός φορητού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
· Μόλις προχθές την Πέμπτη διαβάσαμε στο BBC ότι άγνωστοι εισέβαλαν στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μετά από όλα αυτά θέλουμε να ρωτήσουμε τους αρμοδίους της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της Κάρτας του Πολίτη: Θα φτιάξετε εσείς πιο ασφαλείς βάσεις δεδομένων από τους Αμερικανούς, τους Γάλλους, τους Καναδούς, την Ευρωπαϊκή Ένωση; Είναι ποτέ δυνατόν; Εάν το πετύχετε τότε σας αξίζει Νόμπελ. Να βγούμε να πουλήσουμε αυτή τη βάση και στους άλλους. Θα μπορέσουμε έτσι να μειώσουμε και το χρέος και να μην χρειαστεί να πουλήσουμε Ελληνική Γη.

Λέτε ψέματα κύριοι. Δεν υπάρχει ασφαλής βάση δεδομένων. Αντί λοιπόν να μας πουλάτε ασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων βγείτε και πείτε: Θα βάλουμε τη ζωή σας σε βάσεις δεδομένων, αλλά όταν η ζωή σας θα γίνει φύλο και φτερό εμείς δεν πρόκειται να αποδεχθούμε την ευθύνη! Θα σας απαντήσουμε με τον ίδιο τρόπο που απαντάνε σήμερα οι αρμόδιοι για τις καταστροφές στους πυρηνικούς σταθμούς: «Λάβαμε το μάθημά μας και από εδώ και πέρα θα βελτιώσουμε την ασφάλεια». Αφού γίνει η ζημιά θα ψάχνουμε να δούμε πως έγινε και μετά πως θα βελτιωθεί η κατάσταση!

Πέραν από τους hackers θα θέλαμε να ρωτήσουμε και κάτι ακόμη για το θέμα της ασφάλειας: «Οι διαχειριστές ποιοι θα είναι; Θα είναι άνθρωποι με αγγελική συμπεριφορά; Δεν πρόκειται ποτέ να υποκύψουν σε εκβιασμούς για να πουλήσουν τα στοιχεία μας; Μα εμείς σήμερα βλέπουμε πως τις καλύτερες θέσεις τις καταλαμβάνουν οι πλέον διεφθαρμένοι, και στην Κάρτα του Πολίτη θα βρούμε και θα βάλουμε τους πιο ηθικούς;»
Όχι Κύριοι. Οι διαχειριστές των βάσεων δεδομένων είναι ο πρώτος κίνδυνος στον οποίο εκτίθεται το σύστημα αυτό και στην συνέχεια είναι οι hackers.

Ποιος λοιπόν θα μας φυλάξει από τους φύλακες και ποιος θα μας φυλάξει από τους hackers;
 

ΤΡΙΤΟΝ – πλινθίο (τσιπάκι όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα)

Όταν μιλάμε για πλινθίο μιλάμε για RFID πλινθίο. Δηλ με αυτό το σύστημα όταν περνάει κάποιος από σημεία που υπάρχουν αναγνώστες Καρτών, τότε η Κάρτα στέλνει και λαμβάνει σήμα. Εξ αποστάσεως δηλ. επικοινωνεί και τότε αφήνουμε ίχνη. Για παράδειγμα: Με την Κάρτα θα γράφεται ότι Πέρασες από την λεωφόρο Αλεξάνδρας, μπήκες σε αυτό το supermarket, αγόρασες αυτά τα προϊόντα, πήγες μετά στο σπίτι σου, έμεινες τόση ώρα εκεί, βγήκες μετά και πήγες σε αυτόν τον γιατρό, μετά έφαγες σε αυτό το εστιατόριο, πήγες και είδες αυτό το έργο το σινεμά, αγόρασες από το περίπτερο αυτή την εφημερίδα, πήγες για ύπνο αυτήν την ώρα. Αγορά κεριού στην εκκλησία; Με την Κάρτα, αγορά θεολογικών βιβλίων; με την κάρτα, διόδια; Βενζίνη; με την κάρτα! Όλα με την Κάρτα !

Μιλάμε για 24 ώρες την μέρα καταγραφή συμπεριφορών, κινήσεων, επιλογών, τακτικών και έκτακτων συνηθειών. Με άλλα λόγια ανηλεές φακέλωμα. Χωρίς κόπο, χωρίς κόστος, άμεσα και καθολικά για όλους! Ωχριούν οι παλιοί χειρόγραφοι φάκελοι της δικτατορίας μπροστά σε αυτά τα εξελιγμένα τεχνολογικά συστήματα!

Όπου έχει εφαρμοστεί τέτοια κάρτα στο εξωτερικό περιέχει τέτοιο πλινθίο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση στις 15 Δεκεμβρίου έβγαλε κάποιες οδηγίες και συστήνει στις χώρες οι κάρτες των χωρών να είναι συμβατές μεταξύ τους. Το ίδιο προτείνει και η Deutsche Bank σε μελέτη που έγραψε για τις ταυτότητες. Άρα εδώ τι; Θα ανακαλύψουμε τον τροχό; Θα κάνουμε κάτι αλλιώτικο σε σχέση με ότι ισχύει στην Ευρώπη; Όχι βέβαια. Και η δικιά μας θα είναι με RFID πλινθίο.

Άλλωστε RFID πλινθίο έχει η Κάρτα του Μετανάστη που θα αρχίσει να μοιράζεται σε 1-2 μήνες. Το γράφει ρητά το Υπουργείο Εσωτερικών στην εγκύκλιο που εξέδωσε στις 15 Φεβρουαρίου. Είναι λοιπόν ποτέ δυνατόν να δώσουν στους Έλληνες ταυτότητα τεχνολογικά υποδεέστερη σε σχέση με αυτή που θα δώσουν στους μετανάστες; ΟΧΙ βέβαια

Βεβαίως κρατάνε επτασφράγιστο μυστικό τις τεχνικές προδιαγραφές, δεν ανακοινώνουν ποιο ακριβώς πλινθίο θα είναι, από τα διαφορετικά είδη που υπάρχουν.

Γιατί δεν μας λένε ποιο ακριβώς είναι; Μα φυσικά γιατί τότε θα δούμε:
· πόσες σελίδες κειμένου χωράει 4, 10 σελίδες;
· εάν είναι επαναπρογραμματιζόμενο δηλ γράφεται, σβήνεται και ξαναγράφεται;
· θα καταλάβουμε από πόσο μακριά μπορεί να διαβαστεί: 1 μέτρο, 20 μέτρα, 35 μέτρα ή 90 μέτρα μακριά; 

Θα μας τα πούνε άραγε ποτέ αυτά τα στοιχεία ή θα επικαλεσθούν λόγους ασφαλείας και θα τα αποκρύψουν;

Μερικοί, αφελώς μας απαντάνε: «Μα έτσι κι αλλιώς είμαστε ήδη φακελωμένοι. Τι σας πειράζει αυτό το σύστημα;»

Ναι αλλά σήμερα δεν καταγράφεται το που πηγαίνουμε (ποια διόδια περάσαμε πληρώνοντας με την κάρτα ή που βάλαμε βενζίνη) ούτε το τι τρώμε και τι αγοράζουμε, και επίσης το ιατρικό μας ιστορικό υπάρχει μόνο στο βιβλιάριο μας που βρίσκεται στο συρτάρι του σπιτιού μας.

Επίσης το υπάρχον φακέλωμα δεν είναι ενιαίο. Γνωρίζουν κάποιοι κάποια κομμάτια μόνο της ζωή μας. Η ενοποίηση τους έχει μεγάλο κόστος που ως ένα μεγάλο βαθμό την αποτρέπει. Με την Κάρτα του πολίτη υπάρχει η δυνατότητα εύκολης πρόσβασης και αναζήτησης σε όλα τα δεδομένα του πολίτη από ένα μόνο σύστημα. Άρα μιλάμε για διασυνδεδεμένες βάσεις που θα συνθέτουν το πλήρες προφίλ των πολιτών.

Επίσης σε άλλες περιπτώσεις τα ίχνη των κινήσεων μας μπορεί μεν να καταγράφονται αλλά είναι σε χαρτιά, δηλαδή υπάρχουν δυσκολίες στην αναζήτηση και δεν είναι μόνιμα γραμμένα σε κάποια βάση δεδομένων όπως θα γίνει με την κάρτα.

Τέλος όσο φακελωμένοι κι αν είμαστε αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να φακελωθούμε ακόμη περισσότερο. Αντιθέτως να πολεμήσουμε να καταργηθεί και το λίγο φακέλωμα που υφίσταται σήμερα, όχι να πάμε οικειοθελώς να φορέσουμε ηλεκτρονικές αλυσίδες!


Κάποιοι άλλοι ισχυρίζονται: «Μα εγώ έχω καθαρή και διάφανη ζωή. Δεν με ενδιαφέρει εάν με παρακολουθούν»

Όσοι τα λένε αυτά ή δεν καταλαβαίνουν τον κίνδυνο, ή εθελοτυφλούν, ή σκόπιμα προσπαθούν να μας υπνωτίσουν.

Από την άλλη θα έλεγα ότι αυτή η φράση κρύβει μέσα της εγωισμό: Εγώ είμαι καλός άνθρωπος, κάνω μόνο καλά έργα, δεν είμαι σαν εσάς που θέλετε να κάνετε αμαρτίες οπότε ζητάτε τρόπους να κρυφτείτε. Εγώ είμαι ανώτερος πνευματικά άνθρωπος δεν είμαι σας εσάς τους παρακατιανούς που φοβάστε να φανερωθεί η ζωή σας.

Άραγε εσύ που τα λες αυτά, έχεις σκεφθεί ότι μπορεί στη ζωή σου να κάνεις κάποτε και σφάλματα; Έχεις σκεφθεί ότι μπορεί να κάνεις λάθη για τα οποία θα μετανιώσεις αύριο-μεθαύριο και θα ζητάς έναν πνευματικό για να τα εξομολογηθείς;

Γιατί τότε τα σφάλματα αυτά, τις επιλογές σου αυτές που τότε τις θεωρούσες σωστές και σήμερα λάθος, να τις ξέρει εκτός από εσένα τον Θεό και τον πνευματικό σου και η βάση δεδομένων της Κάρτας του Πολίτη και μαζί με αυτήν και όποιος άλλος έχει νόμιμη ή παράνομη πρόσβαση σε αυτήν;

Πόσες φορές δεν έχουμε αλλάξει άποψη, επιλογές, συνήθειες στη ζωή μας; Εξ αρχής γεννηθήκαμε άγιοι και δεν μετανιώσαμε ποτέ για τίποτα στη ζωή μας; Όχι βέβαια. Η πνευματική ζωή είναι μια πορεία διαρκών πτώσεων και ανορθώσεων. Διαρκώς πέφτουμε και ξανασηκωνόμαστε. Γιατί αυτή την πορεία να την καταγράφει η Κάρτα του Πολίτη;

Για εσένα που δεν σε ενδιαφέρει να σε καταγράφουν, επειδή δεν καταλαβαίνεις τους κινδύνους, άκου 2 παραδείγματα κακής χρήσης των στοιχείων αυτών:

Με την κάρτα αγορών που έρχεται από τον Μάϊο καταγράφονται οι αγορές που κάνουμε από τα καταστήματα. Άρα κάπου-κάποιος ξέρει τι φαγητά αγοράζουμε, και από πιο κατάστημα. Αυτός ο κάποιος δεν μπορεί να πουλήσει αυτά τα στοιχεία σε ασφαλιστικές εταιρείες;

Έτσι αύριο-μεθαύριο όταν θα ψάχνει το παιδί σου για δουλειά η ασφαλιστική εταιρεία δεν θα το ασφαλίζει. Με ποια πρόφαση;  Μα από την κάρτα βλέπει ότι όταν ήταν μικρός, ο μπαμπάς δεν αγόραζε υγιεινές τροφές, οπότε έχει αυξημένο κίνδυνο να αρρωστήσει και έτσι μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει υψηλά ασφάλιστρα.

Άλλο παράδειγμα: Με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και την κάρτα υγείας, όλα τα φάρμακα, οι ιατρικές εξετάσεις, οι ασθένειες ιαθείσες και μη θα είναι σε μια βάση δεδομένων. Συμπέρασμα; Ο ίδιος με τον προηγούμενο κίνδυνο. Εσύ που λες ότι δεν σε ενδιαφέρει να σε καταγράφουν είσαι έτοιμος να υποστείς και ρατσιστική διάκριση εις βάρος με το να μην σε προσλαμβάνουν; Ή τότε θα χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο και θα λες «στερνή μου γνώση να είχα πρώτα;»

Δεν μπορούμε να φανταστούμε αγαπητοί μου ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στη ζωή μας από την καταγραφή της συμπεριφοράς και της δραστηριότητάς μας. Ότι και να πούμε  σήμερα θα είναι λίγο σε σχέση με το τι θα δούνε τα μάτια μας εάν εφαρμοστεί ένα τέτοιο σύστημα. Κατά τη γνώμη μας αλλάζει ο αξιακός κώδικας της κοινωνίας μας. Ανατρέπονται βασικές ηθικές αρχές πάνω στις οποίες έχει χτισθεί αυτή η κοινωνία.

Κλείνοντας θα ήθελα να δούμε ορισμένους κινδύνους που καταγράφει ο κος Μαντζούφας, Καθηγητής Νομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης στο κείμενό του «Βιοπολιτική και Βιομετρία»:

· Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να ανασυρθούν σε οποιαδήποτε στιγμή του βίου του ατόμου και να αποτελέσουν μεγάλο πρόσκομμα στην προσπάθεια του να αναπτύξει την προσωπικότητά του. Έτσι το άτομο εγκλωβίζεται σε μια εικόνα του παρελθόντος, από την οποία ενδέχεται να επιθυμεί να απομακρυνθεί και η οποία όμως, ακόμα τον καταδυναστεύει, στερώντας του κάθε αυθορμητισμό.
· με την συνεχή επεξεργασία και δημοσιοποίηση γεγονότων από τα αρχεία, το άτομο έχει περιορισμένες δυνατότητες να μεταβάλει τις επιλογές του και να αξιοποιήσει ευκαιρίες που του παρουσιάζονται, καθώς ο φόβος της δημοσιογραφικής «υπενθύμισης» αρνητικών στιγμών του παρελθόντος, τον καθηλώνει στην απομόνωση.
· Έτσι, το άτομο χάνει την δυνατότητα να αυτοπροσδιορίζεται κοινωνικά, να αναπτύσσει με το κοινωνικό του περιβάλλον σχέσεις που να εξαρτώνται από δικές του επιλογές, και να μην μετατρέπεται σε πληροφοριακό δεδομένο από τρίτα πρόσωπα.

Τι ισχυρίζεται ο κος Μαντζούφας με απλά λόγια;
Μας λέει ότι ο άνθρωπος χάνοντας την ιδιωτικότητά του μέσω της διαρκούς και ανελεούς παρακολούθησης του, που είναι δεδομένο ότι μπορεί να γίνεται με την ΚτΠ και θα γίνεται, τότε το άτομο παύει να αυτενεργεί.

Προκειμένου λοιπόν να επιβιώσει τροποποιεί την συμπεριφορά του, προσαρμόζεται, καλουπώνεται μέσα στα πρότυπα των παρακολουθούντων.

Αλλάζει στάση ζωής, τυποποιείται, απορρίπτει συνήθειες «μη αρεστές» και υιοθετεί συμπεριφορές που δεν είναι αποδεκτές από τον ίδιο, αλλά είναι αρεστές στο «σύστημα». Στο εκάστοτε σύστημα, το δημοκρατικό, το απολυταρχικό, το κρατικό, το παρακρατικό κ.ο.κ.

Που είναι σε αυτή την περίπτωση το αυτεξούσιο του ανθρωπίνου προσώπου; 

Που είναι η ελευθερία του, η αυτενέργειά του, ο αυθορμητισμός, η
δημιουργικότητα, η πρωτοτυπία; Όλα πάνε περίπατο.

Δεν ισχυρίζεται κανείς ότι αυτές είναι αυτόματες διαδικασίες.

Σήμερα ξεκινάνε με αθώο προσωπείο: εκσυγχρονισμός, εξάλειψη γραφειοκρατίας, εξυπηρέτηση του πολίτη.

Που καταλήγουν όμως; Πιο είναι το τίμημα; Τι κόσμο θα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές;

Όσοι υποστηρίζουν την ΚτΠ, μπορούν να σταθούν μερικά λεπτά και να αναλογιστούν την Ελλάδα, τον κόσμο σε 100 χρόνια από σήμερα. Με την τεχνολογία του μέλλοντος;

Αυτή δεν είναι η τέλεια ηλεκτρονική φυλακή στην οποία θα ζουν «ελεύθεροι» οι ηλεκτρονικά μαρκαρισμένοι άνθρωποι;

Σας ευχαριστώ.
 
27/3/2011

 

[ Πίσω ]
Κοινοποίηση